Centralna šola je skupaj s podružnico Pameče-Troblje vključena v poskus uvajanja Razširjenega programa v osnovni šoli, vendar samo v področje Gibanje in zdravje za dobro psihično in fizično počutje. Je nadaljevanje prejšnjega uspešnega projekta Zdrav življenjski slog in njegova nadgradnja z naslovom Gibanje za zdravje in dobro telesno in duševno počutje. Z njimi bomo pokrili tri področja:
- Gibanje in zdravje,
- Hrana in prehranjevanje,
- Zdravje in varnost.
Cilji, ki jim sledimo v razširjenem programu:
- odpravljanje vrzeli, poglabljati in nadgrajevati cilje obveznega programa osnovne šole,
- večja izbirnost in participacija učenk in učencev,
- razvijanje ustvarjalnosti in inovativnosti učenk in učencev,
- poglobljeno spoznavanje posebnosti posameznih učencev in tako večje možnostim za udejanjanje načela individualizacije,
- razvijanje učenčevih interesov, spretnosti in znanja, razvijanje učnih in delovnih navad,
- spodbujati kakovostno preživljanje prostega časa ter zdravega življenjskega sloga.
Posamezne dejavnosti se izvajajo kot interesne dejavnosti, del vsebin se izvede v okviru oddelčnih ur in v času dni dejavnosti ter podaljšanega bivanja.
INTERESNA DEJAVNOST | MENTOR | RAZRED |
1. sklop: Gibanje in zdravje | ||
Gibanje za dobro počutje | Žan Ribič | 1.-9. razred |
Gibanje za izboljšanje gibalnih sposobnosti | ||
Korektivna vadba | ||
Ustvarjanje z gibanjem | ||
2. sklop: Hrana in prehranjevanje | ||
Čebelarstvo | Nataša Kavšak | 1.-5. razred |
Zdrava prehrana in kultura prehranjevanja | Vladka Mori | 6.-9. razred |
Vrt in zdrava prehrana | Barbara Miler | 1.-5. razred |
Kultura prehranjevanja | Alenka Puc | 6. razred |
Čist in urejen sem zdrav | razredniki/sorazredniki | 1.-9. razred |
Bonton pri malici in kosilu | razredniki/sorazredniki | 1.-9. razred |
Uravnotežen jedilnik | razredniki/sorazredniki | 1.-9. razred |
3. sklop: Zdravje in varnost | ||
Timska harmonija in sproščanje | Katja Uršič | 1.-9. razred |
Gibanje za zdravje | Tjaša Sidar | 4.-6. razred, podružnica |
Gibalne dejavnosti | Tjaša Sidar | 1.-3. razred, podružnica |
Koristi kemije v življenju | Petra Račnik | 8.-9. razred |
Zame, zate, za nas … | Tanja Jeseničnik | 7.-9. razred |
Peš v šolo – s kolesom, skirojem | Maja Klugler | 1.-9. razred |
Pazi nase in na druge (RK) | Minka Koprivnik Zih | 1.-9. razred, centralna šola |
Pazi nase in na druge (RK) | B. Božena Lesjak | 1.-6. razred, podružnica |
Prostovoljstvo | Saša Keserin | 1.-6. razred, podružnica |
Vrstniška mediacija | Nives Kodrun | 6.-9. razred |
Preprečevanje odvisnosti | razredniki/sorazredniki | 1.-9. razred |
Preprečevanje različnih oblik nasilja | razredniki/sorazredniki | 1.-9. razred |
Prosti čas preživljam zdravo | razredniki/sorazredniki | 1.-9. razred |
Varno na splet | Timotej Žohar | 4.-9. razred |
Delavnice zdrave šole | Nada Duler | 1.-9. |
Vodja projekta je Helena Gaberšek, v ožjem timu pa še Žiga Kus (Eva Kodrnja), Marta Rubin, Katja Uršič, Saša Keserin in Metka Čas.